torsdag 18 juli 2013

Den 4:e parallellen - Lasarusfenomenet

”Den 4:e parallellen – Lasarusfenomenet” är skriven av Kjetil Johnsen.
Emma är sjutton år när hon vaknar upp ur koma och allt har förändrats. Hennes bror säger ingenting och hennes föräldrar är döda. Hennes farbror från Norge har rest till USA för att ta hand om henne, trots att han inte ens trodde att hon fanns. Själv har hon svårt att skilja drömmar från riktiga minnen. Hon måste ta reda på vad som hände under bilolyckan och allt pekar mot hennes pappas topphemliga forskning inom kvantfysik.

Jag tycker att boken är riktigt bra. Den är välskriven och blir aldrig tråkig, och även de röriga delarna klarnar precis när jag känner mig som mest förvirrad – skickligt. Jag hoppas att detta är en serie för slutet gör att jag bara måste läsa nästa bok! 4/5 poäng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar