torsdag 5 september 2013

Vad jag såg och när jag ljög


"Vad jag såg och när jag ljög" är skriven av Judy Blundell.
Evie är femton år och hennes styvfar har precis kommit hem från kriget. Familjen är glada och de har gott om pengar, livet leker för dem helt enkelt. De bestämmer sig för att ta en impulssemester i slutet av sommaren och helt plötsligt dyker Peter Coleridge upp. Peter har tjänstgjort med Evies styvfar under kriget och Evie faller snabbt för hans charm. Men Evie börjar snart förstå att allt som hon trott på är en lögn och hon tvingas välja mellan sin familj och mannen hon älskar.

Jag tycker att boken är okej. Den är väldigt förutsägbar, speciellt i slutet, jag förstår redan i börjar av boken att detta inte kan sluta lyckligt. Dessutom tycker jag att boken är lite seg, av mig får den bara 2/5 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar